Friday, May 18, 2012

ផ្ទាំងសិលា​ចារឹក​ខ្មែរ Ka 77 នៅ​ខេត្ត​នគ​នស​គន

​វិស័យ​ដ៏​មាន​សារសំខាន់់​មួយ គឺ​សិលាចារឹក​ដែលជា​មូលដ្ឋាន​គ្រឹៈ​នៃ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ខ្មែរ ដោយហេតុថា វា​ផ្តល់នូវ​ព័ត៌មាន​ពាក់ព័ន្ធ​ទៅនឹង​វប្បធម៌​ខ្មែរ​នា​សម័យបុរាណ ។ នេះ​ជា​អ្វីមួយ​ដែល​ចាំបាច់ ដែល​អ្នក​ប្រវត្តិវិទ្យា​ត្រូវតែ​ដឹងឮ ដោយហេតុថា ដើម្បី​សុ​ក្រិត​ភាព​នៃ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ គេ​ត្រូវ​បញ្ចូល​ព័ត៌មាន​ទាំងឡាយ ដែល​បាន​ចា​រលើ​ផ្ទាំង​សិលាចារឹក​ទាំងនោះ ក្នុង​បរិបទ​សង្គម​វប្បធម៌​ដើម​របស់គេ ។ គឺ​ព្រោះ​ហេតុនេះហើយ ទើប​យើង​មិនអាច​ជៀសវាង​ការសិក្សា វិភាគ​ឡើងវិញ​នូវ​ផ្ទាំង​សិលាចារឹក​នៃ​ខេត្ត​នគ​នស​គន (​នគរ​សកល​) ដែលមាន​លេខ​ជំរឿន​ថ្មី Ka 77 បានទេ ។

សិលាចារឹក Ka 77 (​ឯកសារ​នាយកដ្ឋាន​វិចិត្រសិល្បៈ​ថៃ​)

​     ​ការសិក្សា​ខ្លឹមសារ​នៃ​សិលាចារឹក​នេះ ពិតជា​នាំមក​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​ចំពោះ​យើង​យ៉ាង​ប្រាកដ ពីព្រោះ​យើង​អាច​ឃើញ​មាន​ពាក្យថ្មី​មួយ គឺជា​វិ​តាន (​ពិតាន​) ដែល​គេ​ពុំ​ធ្លាប់​បានឃើញ​ពីមុន​ទាល់តែសោះ ។ ព័ត៌មាន​សំខាន់​មួយទៀត ក្នុង​បណ្តា​ព័ត៌មាន​ទាំងឡាយ​ដែល​យើង​អាច​ចម្រាញ់​ចេញពី​អត្ថបទ​សិលាចារឹក​ ខាងលើនេះ គឺ​វត្តមាន​របស់​ប្រជាជន​ខ្មែរ​យើង​ក្នុង​ខេត្ត​នេះ មុន​ការត្រួតត្រា​នៃ​ខេត្ត​នេះ ដោយ​ជនជាតិ​ថៃ ។ នេះ​ជា​រឿង​អ្វីមួយ​ដែល​គេ​ពុំបាន​គិតដល់​ទាល់តែសោះ ពីព្រោះ​សម្រាប់​អ្នកស្រាវជ្រាវ​ថៃ ភូមិភាគ​នេះ គឺជា​របស់​មន ។​
​    ​ចំពោះ​ទំនាក់ទំនង​ខ្មែរ​ជាមួយ​សហគមន៍​មន​ក្នុង​តំបន់ ហើយ​ឥទ្ធិពល​របស់​មន​លើ​សិល្បៈ​ខ្មែរ យើង​ត្រូវតែ​ហ៊ាន​ទទួលស្គាល់ថា មាន​មែន ដោយ​ស្មោះស ក៏ប៉ុន្តែ​ប្រកា​នេះ មិនមែន​មានន័យថា ភូមិភាគ​នេះ ជា​ទឹកដី​របស់​នគរ​ទ្វារ​វ​តី​ឡើយ បើប្រសិន​ជា​យើង​ធ្វើ​ការវិភាគ​ស៊ីជម្រៅ​ខាង​បុរាណវិទ្យា ក៏​ដូច​ភូមិសាស្ត្រ​ជា​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​របស់​ជនជាតិខ្មែ​រ ។


​     ​សូមជម្រាបថា សិលាចារឹក​នេះ ត្រូវបាន​នាយកដ្ឋាន​វិចិត្រសិល្បៈ​ថៃ​រកឃើញ​នៅក្នុង​គុហា​ភ្នំ​មួយ ឈ្មោះថា ភ្នំ​ភូ​ផាន សព្វថ្ងៃ​ស្ថិតក្នុង​បរិវេណ​នៃ​វត្ត​ចាំ​ប្រាះ (​វត្ត​គុហា​ព្រះ​) ក្នុងភូមិ​ណង​ស្នាយ ក្នុង​ខេត្ត​នគ​នស​គន ។ សិលាចារឹក​នេះ​មាន​តួអក្សរ​ខ្មែរ​៦​បន្ទាត់ ដែល​ត្រូវបាន​ចារ​ឡើង​នៅ​ឆ្នាំ​៩៨៨ សកៈ ដែល​ត្រូវ​នឹង​ឆ្នាំ​១០១៦ នៃ​គ​.​ស ។​
​    ​អត្ថបទ​សិលាចារឹក Ka 77
​    ​- ’៩៨៨ សក ត​គិទ​សមី​រោច ជេស្ឋ​ចន្ទ្រ​វារ​គិ​នុ​សុ​ប្រតិ ស្ន​វ្រះ​នេះ រី​វ្រះ​នេះ​គំ​ន្វរ នេះ​សុ​វិ​តាន​នេះ​ក្រោំ​ត​គុរុ សោ​មង្គល​អាចា​យ៌​ធ ម៌​បុ​រត​ធ្លោ​ក​ប្រ​ស្ឋ​នេះ​” ។​
​    ​ការ​ប្រែជា​អក្សរ​សម័យ​ទំនើប :
​     ​’​ឆ្នាំ​៩៨៨ សក ថ្ងៃទី​១០ រោច ខែជេស្ឋ ថ្ងៃ​ចន្ទ នាទី​ស្ថាន​នេះ​បាន​ប្រតិ​ស្ថាន​ព្រះអង្គ​នេះ​នាទី​នេះ ។ រីឯ​ទីកន្លែង​នេះ មាន​គំនូរ​នៅ​វិ​តាន​ក្រោម ដែល​ព្រះគ្រូ​សោម​មង្គល​អាចារ្យ​ធម៌​ហើយ​បាន​ចារ​ស្លោក (​ចារឹក​) នេះ​”​។​
​     ​សូមជម្រាបថា សិលាចារឹក​នេះ ត្រូវបាន​សិក្សា​ដោយ​លោកស្រី​អុ​នៃ​ស្រី វរ​សារិន នឹង​បន្ទាប់មក​ដោយ​ពៅ សាវ​រស ។ ទើប​យើង​យក​ឯកសារ​នេះ​មក​វិភាគ​ម្តងទៀត ។
​    ​ជា​អវសាន សូម​ជម្រាប​ផងដែរ​ថា ប្រពៃណី​ប្រតិ​ស្ថាន​ព្រះ​ពុទ្ធអង្គ ដោយមាន​ដ​ង្វា​យ​ជា គំនូរ​នៅ​ពិតាន គឺជា​ប្រពៃណី ដែល​ប្រជាជន​ខ្មែរ​បាន​ប្រារព្ធ​នៅ​សម័យ​ក្រោយ​អង្គរ នឹង​បន្ត​ដល់​បច្ចុប្បន្នភាព​យ៉ាង​ជាក់ច្បាស់ ។​
​ឆ្លៀតឱកាស​នេះ សូម​អរគុណ​លោក​សាស្ត្រាចារ្យ យៀង វិ​រ​បុត្រ ដែល​បាន​ជួយ​មើល​ការ​ប្រែ​ឡើងវិញ របស់​យើ​កាលពី​ឆ្នាំ ១៩៨៦៕ (​ម​.​ត្រា​ណេ​)

0 comments:

Post a Comment